בירות מהעולם
אסטרייה דאם

אסטרייה דאם

יבוא והפצה: IBBL Carlsberg

אסטרייה (בספרדית – כוכב) דאם היא מבשלה עצמאית המייצרת מאז שנת 1876 .
אסטרייה דאם – הכוכב של ברצלונה, היא בירת הבקבוק הנמכרת ביותר בספרד ונותנת חסות לקבוצת הכדורגל "ברסה".
הבירה של ברצלונה משלבת את נושאי הספורט והאומנות המפארים את העיר הצבעונית. בין נושאי המיתוג של הבירה לאורך השנים ניתן לזהות את יצירותיו של גאודי ואומנים אחרים, את גביע העולם לכדורגל משנת 1982, האולימפיאדה ב 1992 ועוד.

בשנת 2006 השיקה אסטרייה דאם את אינדיט שפירושו – חדש, שלא נעשה מעולם. פראן אדריה, השף והבעלים של מסעדת El Bulli מקטלוניה – המסעדה הטובה בעולם, יצר את הבירה יחד עם הסומליירים שלו ועם מבשלת דאם כשמטרתו היא בירה המתאימה במיוחד לליווי הארוחה, שהתערבותה בטעמי האוכל המוגש תהיה מזערית ועם זאת מפרגנת.
בשנותיה הקצרות כבר זכתה במספר מדליות ביניהן מדליית זהב ב- European Beer Star"" ומדליית זהב וציון 90 ב-BTI, תחרות ומבחן הטעימה הנחשב בעולם.
אינדיט מגיעה לשולחן בבקבוק מהודר שתכולתו 750 מ"ל ומוגשת קרה מאד בכוסות של יין לבן,
יש למלא עד חצי כוס כדי לתת לבירה לנשום.

אסטרייה דאם – דאורה

בירה ללא גלוטן עטורת פרסים העשויה משעורה (מאלט, ולא תחליף). כאשר בתהליך מיוחד מפרקים את הגלוטן מתחת ל- 6ppm (בעוד ההגבלה לטובת אישור לענייני צליאק היא 20ppm). כל חבית היוצאת לשוק נבדקת ומפוקחת על ידי מספר ארגוני בריאות, מזון ומשקאות ספרדיים ובינלאומיים. 5.4% אלכוהול.

אסטרייה דאם – אינדיט

אינדיט היא בלנד של בירת לאגר (כ 70%) ובירת חיטה (30%) המתובלת בקליפת תפוז, כוסברה וליקריץ', המעכירה מעט את המשקה החלק והמורכב. זוהי בירה בעלת ארומה פירותית ופרחונית, וטעמי תבלין המתאימים לרוב סגנונות המטבח. 4.8% אלכוהול.

אסטרייה דאם

לאגר קלאסית בסגנון פילזנר, קלילה ומרעננת. טעמה עדין ומרירותה נמוכה, והיא נתפסת כמתאימה לשתייה בכל סיטואציה. הבירה עשויה חומרי גלם מובחרים ומבושלת באותו תהליך מוקפד מתחילת דרכה. 5.4% אלכוהול.