בירות מהעולם
אסטרייה גליסיה

אסטרייה גליסיה

המבשלה הוקמה בשנת 1906 לאחר שובו של ד.חוסה מריה ריברה קוראל ממקסיקו בסוף המאה התשע עשרה. עם שובו ייסד את המבשלה "לה אסטרייה דה גליסיה" (הכוכב של גליסיה) Cuatro Caminos בעיר קורוניה, במטרה לייצר בירה משובחת.
בשנות ה- 20 של המאה הקודמת רמון בנו של חוסה סיים את לימודי בישול הבירה במכון למדעים שבהמבורג גרמניה ורכש את ציוד המעבדה המתקדם ביותר לאותה תקופה. תוך זמן קצר החל בניסויים לשפר את הבירה המשפחתית הפופולארית ולשמור על עקביות טעמה. עם סיום מלחמת האזרחים בספרד, החלה המבשלה תהליך משמעותי של השקעה בציוד במטרה לשפר את תהליכי הייצור. נערכו שיפוצים במבשלה, אשר הפכו את תהליך ייצור הבירה משלב הבישול ועד סוף תהליך הבקבוק, אוטומטי לחלוטין. במהלך שנות השישים הקימו בני המשפחה קו ייצור נוסף, בשלב זה המבשלה הגיעה להיקף ייצור של 10 מיליון ליטר וממצה את יכולת היצור במפעל.

בתחילת שנות ה-70, המשיך הדור השלישי לפתח את החברה והקים את המבשלה המודרנית והגדולה הבעיר. המבשלה הוותיקה ב- Cuatro Caminos הופכת להיות מבשלת הבוטיק של המשפחה. בשנת 1990 החליטה משפחת ריברה כי הגיע הזמן לענות על הביקוש הגדול לבירה המצוינת לכל רחבי ספרד, וכן ברחבי העולם והחלה לייצא לארה"ב, אירופה, דרום אמריקה וכן לאפריקה. לצד בירה פיתחה המשפחה מגוון מוצרים נוספים כגון שנדי, מים מינרלים ומשקאות נוספים. אסטרייה גליסיה חוגגת בשנת 2006 מאה שנים להקמת המבשלה בהשקעה של 70 מליון אירו בתהליכי הייצור, בקבוק והאריזה באירוע מרשים הנחגג בנוכחות מלך ספרד Don Juan Carlos, וכן כל מועדוני חובבי הבירה בספרד.

כיום, הדור הרביעי Hijos de Rivera מנהל את החברה המשפחתית אשר הפכה עם השנים לתאגיד בינלאומי עם פעילות בתחומים רבים. אסטרייה גליסיה הינה מבשלת הבירה הפרטית הגדולה בספרד.

אסטרייה גליסיה – רזרבה אספסייאל

בירה בעלת גוף בינוני, כרמלית ומאוזנת עם סיומת ארוכה. צבע זהוב עמוק וארומה מתוקה מרעננת. 6.5% אלכוהול.